تکنولوژی برتر

در این وبلاگ به بررسی و آشنایی با تکنولوزی های روز و برتر دنیا می پردازیم.

تکنولوژی برتر

در این وبلاگ به بررسی و آشنایی با تکنولوزی های روز و برتر دنیا می پردازیم.

نکات مهم قبل از خرید سوئیچ های سیسکو:


قبل از خرید سوئیچ سیسکو به موارد زیر توجه نمایید:

ـ بررسی نیازها:

یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از خرید سوئیچ های سیسکو باید صورت گیرد بررسی نیازها شرکت می باشد. این کار به شما در انتخاب درست تجهیزات شبکه مانند سوئیچ های سیسکو کمک خواهد کرد. از طرفی دیگر مدیران IT همواره باید برای آینده و پیشرفت های کاری برنامه ریزی داشته باشند. زیرا نمی توان با هر تغییری یک دستگاه جدید خریداری کرد.

ـ مشخص کردن تعداد کاربران:

با مشخص کردن تعداد کاربران، تعداد پورت های مورد نیاز مشخص می شود. سوئیچ های شبکه در انواع مختلفی تولید که هر کدام دارای تعداد پورت مختلفی هستند. برای مثال یک شرکت با تعداد کاربران کم نیاز به خرید سوئیچ 8 پورت داشته و یک شرکت بزرگ به تعداد پورت های بیشتری نیازمند است.

ـ قرار دادن بودجه:

همان طور که می دانید تجهیزات شبکه از قیمت بالایی برخوردار هستند. سوئیچ های سیسکو نیز از این قائده مستثنی نیستند. به همین دلیل خرید سوئیچ های دست دوم می تواند به عنوان راه حلی مفید برای شرکت هایی که توانایی خرید سوئیچ نو را قرار گیرد. البته لازم به ذکر است هنگام خرید سوئیچ های استوک باید از سلامت سخت افزارهای آن اطمینان حاصل نماییم. زیرا خرید این سوئیچ ها می تواند علاوه بر هزینه خرید، هزینه تعمیر و نگهداری را نیز به شما تحمیل کند.

نصب و راه اندازی سوئیچ های سیسکو:

سوئیچ های شبکه جهت نصب به رک نیاز دارند. البته می توان از رک نیز استفاده نکرد اما ممکن است دستگاه شما آسیب دیده و عمر مفید آن کاهش یابد. لازم به ذکر است رک ها در سایزهای مختلفی تولید می شوند که می توان بر حسب نیاز یکی از آنها را خریداری کرد.

جهت قرار گیری سوئیچ ها در رک از براکت استفاده می شود. جهت انجام این کار ابتدا براکت ها را به سوئیچ متصل کرده و سپس آنها را به وسیله پیچ به رک وصل می کنیم.

پس از آنکه از اتصال سوئیچ به رک اطمینان حاصل کردیم کلیه کابل های مورد نیاز را به سوئیچ متصل می نماییم. سپس سوئیچ را روشن می کنیم.

الزامات نگهداری سوئیچ شبکه :

کلیه تجهیزات شبکه برای آنکه عمر مفیدی داشته باشند نیازمند نگهداری هستند. زیرا این کار سبب می شود تا کارآیی تجهیزات کاهش نیافته و همچنین از خرابی های غیر منتظره تجهیزات و آسیب رساندن به کل سیستم جلوگیری شود.

در واقع نگهداری از تجهیزات شبکه یا PM  از لحاظ  استراتژی، بین تعمیر و نگهداری واکنشی reactive maintenance و تعمیر و نگهداری پیش بینی predictive maintenance قرار می گیرد. جهت دستیابی به این امر لازم است برنامه ای را برای انجام تعمیر و نگهداری و تمیز کردن در فواصل منظم تهیه کنید. این کار به سیستم شما کمک کرده تا از خرابی شبکه و تجهیزات آن جلوگیری نمایید.

خرید سوئیچ های سیسکو:

در سایر کشور ها به دلیل وجود نمایندگی های معتبر این گونه تجهیزات این کار هیچ سختی نداشته و به راحتی می توانند تجهیزات خود را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری نمایند. اما این مسأله در رابطه با کشور ما ایران به دلیل وجود تحریم های بسیار، کمی پیچیده تر می شود.


زیرا عدم وجود نمایندگی سبب ایجاد شرکت های زیادی در زمینه فروش تجهیزات شبکه گردیده است که ممکن است تجهیزات بی کیفیت را با قیمت های بالا به دست مصرف کننده برسانند. کشور ما نیز مانند سایر کشورهای جهان جهت تجهیزسازی زیرساخت سازمان ها و شرکت های خود نیازمند تجهیزات سیسکو می باشند. اما به دلیل تحریم های بسیاری که برای کشور ما به وجود آمده امکان وجود نمایندگی های معتبر این کمپانی و سایر شرکت های بزرگ تولید کننده تجهیزات شبکه وجود ندارد.


حال این مشکل بزرگ،  حضور شرکت های معتبر را در زمینه واردات اینگونه تجهیزات پررنگ تر می نماید. به طوری که این شرکت ها ، تجهیزات شبکه را از سایر کشورها به صورت قانونی به کشور وارد می نمایند. یکی از این شرکت های وارد کننده، مستر شبکه می باشد که کلیه تجهیزات شبکه را در قالب یک فروشگاه اینترنتی معتبر به بازار عرضه می نماید.


خدمات پس از فروش سوئیچ های سیسکو:

فروشگاه اینترنتی مستر شبکه کالاهایی با کیفیت و قیمت عالی عرضه می نماید. شما در راستای فرآیند خرید می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی مستر شبکه تماس حاصل نمایید و کلیه سوالات و ابهامات خود را با آنان در میان بگذارید. این عامل شما را در خرید محصولات شبکه یاری خواهد نمود.

همچنین کلیه محصولات موجود در این فروشگاه دارای توضیحات بسیار کاملی هستند که با مطالعه آن می توانید از کلیه خدمات و امکانات دستگاه ها مطلع شوید. برای مثال جهت آشنایی با مشخصات فنی سوئیچ سیسکو 2960 می توانید مدل آن را در سایت جستجو کرده و با انتخاب هر کدام از سوئیچ ها مشخصات کامل آنان را مشاهده نمایید.

شاید بتوان گفت بهترین مزیت خرید از فروشگاه اینترنتی مستر شبکه خدمات پس از فروش آن می باشد. شما پس از خرید 7 روز مهلت تست دستگاه را خواهید داشت. پس از تایید دستگاه گارانتی محصول آغاز خواهد شد. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین خدمات گارانتی به مشتریان عزیز اعتماد و رضایت کامل آنان را جلب نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.