تکنولوژی برتر

در این وبلاگ به بررسی و آشنایی با تکنولوزی های روز و برتر دنیا می پردازیم.

تکنولوژی برتر

در این وبلاگ به بررسی و آشنایی با تکنولوزی های روز و برتر دنیا می پردازیم.

سوئیچ سیسکو مدل SG350-10SFP

سوئیچ سیسکو مدل SG350-10SFP

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SG350-10SFP:

سوئیچ سیسکو SG350-10SFP دارای 8 اسلات گیگابیت SFP و 2 پورت کمبو mini-GBIC (گیگابیت یا SFP) در قسمت Uplink می باشد. سوئیچ های قابل مدیریت سری 350 سیسکو که ترکیبی از ویژگی ها و قیمت مناسب را ارائه می دهد.

هنگامی که کسب و کار شما نیاز به امنیت و ویژگی های پیشرفته پیدا می کند، اما کارایی هنوز هم مورد توجه است، در این زمان شما می توانید از نسل جدیدی از سوئیچ های مدیریتی سیسکو که مناسب برای کسب و کارهای کوچک است، استفاده کنید.

 

ویژگی های کلی  سوئیچ سیسکو SG350-10SFP:

  • سوئیچ اسمال بیزینس سیسکو SG350-10SFP دارای 8 اسلات گیگابیت SFP و 2 پورت کمبو mini-GBIC (گیگابیت یا SFP) می باشد.
  • این سوئیچ از قابلیت POE پشتیبانی نمی کند.
  • ظرفیت سوئیچینگ این سوئیچ، 20Gbps می باشد.
  • این سوئیچ شبکه در پنل جلویی خود دارای پورت USB می باشد.

 

ویژگی های سوئیچ های سیسکو سری 350:

سوئیچ های سیسکو سری 350، بخشی از خط مشی های کسب و کارهای کوچک شبکه سیسکو و مجموعه ای از سوئیچ های مدیریت شده مقرون به صرفه است که زیرساخت قابل اعتمادی برای شبکه کسب و کار شما فراهم می کند. این سوئیچ ها از ویژگی های مورد نیاز برای دسترسی به برنامه های کاربردی مهم که کسب و کار را بهبود می بخشد استفاده می کنند، از اطلاعات حساس و مهم محافظت می کنند و بهینه سازی پهنای باند شبکه را  انجام می دهند تا اطلاعات و برنامه های کاربردی را به طور موثر تدارک ببیند.

نصب و راه اندازی سوئیچ های سیسکو سری 350 راحت و آسان می باشد و  ایده آل و مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک می باشد و به شما کمک می کند تا یک نیروی کارآمد ایجاد کنید.

سیسکو سری SG350 مجموعه ای گسترده از سوئیچ های اترنت مدیریتی با تنظیمات ثابت است. مدل های موجود در این دستگاه از 8 تا 48 پورت Fast Ethernet و از 10 تا 52 پورت Gigabit Ethernet در دسترس می باشند و انعطاف پذیری مطلوب را برای ایجاد زیرساخت دقیق شبکه مناسب برای کسب و کار شما فراهم می کنند.

با این حال، بر خلاف دیگر راه حل های سوئیچینگ کسب و کارهای کوچک که قابلیت های شبکه های مدیریت شده را فقط در گرانترین مدل ها ارائه می دهند، تمامی سوئیچ های سری 350 از قابلیت های مدیریت امنیت پیشرفته و ویژگی های شبکه ای برای پشتیبانی از داده ها، صدا، امنیت و فن آوری های بی سیم پشتیبانی می کنند. این سوئیچ ها دارای نصب و راه اندازی ساده هستند و به شما امکان استفاده از خدمات شبکه مدیریتی مورد نیاز را می دهند.

برنامه های کسب و کار:

سوئیچ های سیسکو سری 350 نیاز به یک شبکه با کارایی بالا دارد و برای اتصال کامپیوتر کارکنان و یا راه حلی برای ارائه خدمات داده، صدا و ویدئو ارائه شده است. سناریوهای ممکن عبارتند از:

ـ اتصال امن دسکتاپ

سوئیچ های سیسکو سری 350 می توانند کارکنان را در دفاتر کوچک با یکدیگر و با تمام سرورها، چاپگرها و سایر دستگاه های مورد استفاده در شبکه به آسانی و با امنیت متصل کنند. عملکرد بالا و اتصال قابل اعتماد به سرعت انتقال فایل و پردازش داده ها، افزایش زمان به روز رسانی شبکه و به حفظ کارکنان در حالت متصل به شبکه و به بهره وری بیشتر کارکنان کمک می کند.

ـ اتصال بی سیم امن

با استفاده از ویژگی های امنیتی پیشرفته، Power over Ethernet ،Auto Smartports ،QoS ،VLAN و ویژگی های کنترل دسترسی، سوئیچ های سیسکو سری 350 یک زیرساخت ایده آل برای افزودن کسب و کار بی سیم به شبکه کسب و کار فراهم می کنند.

ـ ارتباطات یکپارچه

به عنوان یک راه حل شبکه مدیریت شده، سوئیچ سیسکو سری 350 عملکرد و هوش مدیریت ترافیک پیشرفته مورد نیاز برای تمام ارتباطات و داده ها را در یک شبکه ارائه می دهد. سیسکو به ارائه ی مجموعه ی کاملی از تلفن های IP و دیگر محصولات ارتباطی یکپارچه برای کسب و کارها می پردازد. سوئیچ های سیسکو سری 350 به خوبی تست شده اند تا از نصب آسان و سازگاری کامل با دیگر محصولات و ارائه یک راه حل کامل کسب و کار اطمینان حاصل شود.

ـ اتصال بسیار امن برای کاربر میهمان

سوئیچ های سری 350 سیسکو برای کاربران میهمان اجازه اتصال بسیار امن به شبکه در حالت های مختلف مانند یک هتل، اتاق انتظار دفتر و یا هر منطقه دیگری را می دهد. با استفاده از قابلیت های تقسیم بندی ترافیک و تنظیم امنیت قدرتمند و آسان، می توانید ترافیک کسب و کار حیاتی خود را از خدمات کاربران میهمان جدا کنید و همچنین جلسات شبکه های کاربران میهمان را نیز از یکدیگر جدا کنید.


منبع : 

سوئیچ سیسکو  SG350-10SFP

سوئیچ سیسکو مدل SG350-52MP

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SG350-52MP

سوئیچ سیسکو SG350-52MP دارای 48 پورت 10/100/1000 می باشد. سوئیچ های مدیریتی سری 350 سیسکو ترکیبی از ویژگی ها و قیمت مناسب را ارائه می دهند که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو SG350-52MP:

  • سوئیچ اسمال بیزینس سیسکو MP = Max Power) SG350-52MP) دارای 48 پورت 10/100/1000 و 2 پورت کمبو (SFP یا Gigabit) و 2 اسلات SFP می باشد.
  • سوئیچ مدیریتی SG350-52MP سیسکو سوئیچ لایه 3 می باشد.
  • این سوئیچ از قابلیت POE پشتیبانی می کند.
  • دارای ظرفیت سوئیچینگ، 104 گیگابیت بر ثانیه می باشد.
  • سوئیچ سیسکو SG350-52MP از منبع تغذیه داخلی پشتیبانی می کند.
  • این سوئیچ شبکه در پنل جلویی خود دارای پورت USB می باشد.

 

ویژگی های سوئیچ های سری 350 سیسکو:

سوئیچ های سری 350 سیسکو، بخشی از خط مشی های کسب و کارهای کوچک شبکه سیسکو و مجموعه ای از سوئیچ های مدیریتی مقرون به صرفه می باشد که زیرساخت قابل اعتمادی برای شبکه کسب و کار شما فراهم می کند. این سوئیچ ها ویژگی های مورد نیاز برای دسترسی به برنامه های کاربردی مهم کسب و کار را بهبود می بخشد، از اطلاعات حساس محافظت می کند و پهنای باند شبکه را بهینه می کند تا اطلاعات و برنامه های کاربردی را به طور موثر اجرا کند.

نصب و استفاده از سوئیچ های سری 350 سیسکو آسان می باشد و ترکیبی ایده آل و مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک می باشد و به شما کمک می کند تا یک نیروی کارآمد ایجاد کنید.

سوئیچ های سری 350 سیسکو مجموعه ای گسترده از سوئیچ های اترنت مدیریتی با تنظیمات ثابت هستند. این سوئیچ ها درمدل های 8 تا 48 پورت Fast Ethernet و از 10 تا 52 پورت Gigabit Ethernet در دسترس هستند و انعطاف پذیری مطلوبی را برای ایجاد زیرساخت دقیق شبکه مناسب برای کسب و کار شما فراهم می کنند.

با این حال، بر خلاف دیگر راه حل های سوئیچینگ کسب و کارهای کوچک که قابلیت های شبکه های مدیریتی را فقط در گرانترین مدل ها ارائه می دهند، تمامی سوئیچ های سری 350 سیسکو از قابلیت های مدیریت امنیت پیشرفته و ویژگی های شبکه ای برای پشتیبانی از داده ها، صدا، امنیت و فن آوری های وایرلس پشتیبانی می کنند. با این حال، این سوئیچ ها دارای نصب و راه اندازی ساده هستند و به شما امکان استفاده از خدمات شبکه مدیریتی مورد نیاز را می دهد.

 

برنامه های کسب و کار:

سوئیچ های سری 350 سیسکو نیاز به یک شبکه با کارایی بالا برای اتصال کامپیوتر کارکنان و یا راه حلی برای ارائه خدمات داده، صدا و ویدئو، ارائه می دهد. سناریوهای ممکن عبارتند از:

– اتصال امن دسکتاپ

سوئیچ های سیسکو سری SG350 می توانند کارکنان را در دفاتر کوچک به یکدیگر و به تمام سرورها، چاپگرها و سایر دستگاه های مورد استفاده در شبکه به راحتی و با امنیت متصل کنند. عملکرد بالا و اتصال قابل اعتماد به سرعت انتقال فایل و پردازش داده ها، افزایش زمان به روز رسانی شبکه و حفظ کارکنان در حالت متصل به شبکه کمک می کند.

– اتصال بی سیم امن

با استفاده از ویژگی های امنیتی پیشرفته، Power over Ethernet ،Auto Smartports ،QoS ،VLAN و ویژگی های کنترل دسترسی، سوئیچ های سیسکو سری 350 زیرساختی ایده آل برای افزودن کسب و کار وایرلس به شبکه کسب و کار می باشند.

– ارتباطات یکپارچه

به عنوان یک راه حل شبکه مدیریتی، سوئیچ های سری 350 سیسکو  عملکرد و هوش مدیریت ترافیک پیشرفته مورد نیاز برای تحویل تمام ارتباطات و داده ها در یک شبکه را ارائه می دهد. سیسکو مجموعه کاملی از آی پی فون و دیگر محصولات ارتباطی یکپارچه برای کسب و کارها را ارائه می دهد. سوئیچ های سیسکو سری 350 به خوبی تست شده اند تا از نصب آسان و سازگاری کامل با دیگر محصولات و ارائه یک راه حل کامل کسب و کار اطمینان حاصل شود.

– اتصال بسیار امن به مهمان

سوئیچ های سری 350 سیسکو به شما اجازه اتصال بسیار امن شبکه به مهمانان در تنظیمات مختلف مانند یک هتل، اتاق انتظار دفتر و یا هر منطقه دیگر برای کاربران غیرمجاز می دهد. با استفاده از قابلیت های تقسیم بندی ترافیک و تنظیم امنیت قدرتمند و آسان، می توانید ترافیک کسب و کار حیاتی خود را از خدمات مهمان جدا کنید و جلسات شبکه های مهمان را از یکدیگر جدا کنید.

 منبع : 

سوئیچ سیسکو مدل SG350-52MP

سوئیچ سیسکو C9300-24S-A

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو C9300-24S-A:

سوئیچ سیسکو C9300-24S-A از سری 9300 که جزویی از ابر سوئیچ های کمپانی Catalyst است. سوئیچ C9300-24S-A از پرفروش ترین سوئیچ های کمپانی cisco آمریکا میباشد. این سری از سوئیچ ها دارای مدیریت هوشمند که به وسیله هوش مصنوعی توانسته در زمینه انتقال داده انقلابی به پا کند و همچنین مسئله ارتباطات را به سطح بالاتری از امکانات برساند. سوئیچ سیسکو Cisco C9300-24S-A تمام فناوری های سری کاتالیست استفاده کرده است. این محصول مناسب برای سیستم های امنیتی،IoT ،Mobility و Cloud طراحی و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

 

معرفی سوئیچ سیسکو C9300-24S-A:

پهنای باند این سوئیچ شبکه در stack به یک ترابایت می رسد. سوئیچ سیسکو C9300-24S-A به کمک استفاده از معماری ماژولار امکان رسیدن به پهنای باند آپلینک 100،40و25 گیگابایت فراهم شده است.

از مشخصه های اصلی این سوئیچ میتوانیم به پورت قوی آن اشاره کنیم. در این سوئیچ شبکه از پورت های 48mGigو 44mGig استفاده شده است. این پورت قابلیت امکان تبادل سریع اطلاعات را فراهم میکند. جدول آدرس‌دهی در سوئیچ سیسکو C9300-24S-A از استاندارهای IPV6 و IPV4 به صورت همزمان پشتیبانی کنند که تعداد IP‌های متصل شده به این سری از سوئیچ‌ها به میلیاردها دستگاه می‌رسد.

از مهمترین نکات برای هر کاربر شبکه اعتمادپذیری و پشتیبانی سوئیچ از شبکه است در سوئیچ C9300-24S-A این قابلیت وجود دارد که بتوانید در ضمن مدیریت مناسب مصرف برق با اعتماد پذیری بالائی از جریان داده‌ها بر روی شبکه نیز استفاده کنید. ایجاد تونل‌های ارتباطی در شبکه و اختصاص پهنای باند ویژه به هر کاربر امروزه در بسیاری از شبکه‌ها است. در سوئیچ سیسکو C9300-24S-A قابلیت تونل‌های ارتباطی امن با استفاده از فناوری رمزنگاری AES-25 و پهنای باند 100 گیگابایتی را دارد.

در سوئیچ‌های سری 9300 و با استفاده از فناوری‌های به روز و منحصر به فرد شرکت سیسکو این امکان به وجود آماده است که بتوانید از سخت‌افزارهای موجود در سوئیچ مانند حافظه‌های رم، پورت‌های ورودی اطلاعات، جدول‌های ذخیره‌سازی، پردازنده‌های و غیره با بالاترین حد ممکن استفاده کنید و بدون هیچ وقفه ای اطلاعات را در شبکه خود انتقال دهید.


منبع : 

خرید سوئیچ سیسکو C9300-24S-A

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ما در این مقاله قصد داریم تفاوت آنتن و رادیو وایرلس را مورد بررسی قرار دهیم. رادیو وایرلس یکی از پرکاربرد ترین تجهیرات شبکه است که برای استفاده از اینترنت با کیفیت و سرعت زیاد در متراژ های بالا استفاده می‌شوند. در حقیقت رادیو وایرلس قابلیت ارسال و دریافت دیتا را به صورت بی سیم دارد. از جهت دیگر آنتن به تنهایی قابلیت ارسال سینگال را ندارد. درنتیجه میتوان گفت آنتن ها و رادیو وایرلس ها مکمل یکدیگر هستند. با ما همراه باشید تا با عملکرد و تفاوت آنتن و رادیو وایرلس آشنا شوید.

 

رادیو وایرلس چیست:

همانطور که میدانید شبکه های بی سیم موج های رادیویی را در فرکانس های خاصی ارسال میکنند که به وسیله‌ی دستگاه های فرستنده و گیرنده های مخصوص دریافت میشوند. رادیو وایرلس یکی از پرکاربردترین تجهیزات شبکه شناخته شده است که امکان دریافت و ارسال داده ها را برای کاربران فراهم میکند. به زبان ساده میتوان گفت رادیو وایرلس ها نقاط بیشتری از یک شبکه را تحت پوشش خود قرار می دهند و از قدرت بالاتری نسبت به آنتن ها برخودار هستند.

به طور کلی باید بگوییم رادیو وایرلس ها دارای عملکرد ساده ای و فقط گیرنده و فرستنده امواج هستند. در نتیجه رادیو وایرلس ها تا حدی به اکسس پوینت ها شباهت دارند. چرا که اکسس پوینت به وسیله یک کابل شبکه به یک روتر یا مودم متصل میشود و قادر است داده ها را در سایر نقاط در هرمکانی به اشتراک بگذارد و پوشش دهی بالاتری را نیز فراهم می کند.

کاربرد رادیو وایرلس:

از وظایف اصلی رادیو وایرلس ها میتوانیم به انتقال و جابه جایی دیتا ها بدون محدودیت مکانی اشاره کنیم. برای مثال اگر قصد دارید دو ساختمان به اندازه 300تا 500 متری را به صورت وایرلس به یکدیگر متصل کنید حتما باید در هر دو ساختمان رادیو وایرلس را روبه روی هم نصب کنید و توسط دستگاه ارتباطات بی سیم را از راه دور ایجاد کنید.

بهتر است بدانید قدرت رادیو وایرلس در حقیقت قدرت آنتن آن است. قدرت آنتن را با علامت dbi نشان میدهند و هرچه این عدد بزرگتر باشد به این معناست که رادیو وایرلس دارای قدرت بیشتری است و قابلیت استفاده در مسافت های طولانی تر و ارتباطات پایدار تر را دارد. به همین دلیل استفاده از رادیو وایرلس در سازمان ها و موسسات بزرگ بسیار پیشنهاد میشود. همچنین از جمله مزایای رادیو وایرلس میتوانیم به مقرون به صرفه بودن، قابلیت انعطاف پذیر بالا،گسترش پذیری و امکان پیاده سازی ساده را اشاره کنیم.

 

آنتن و کاربرد آن چیست:

همانطور که در بالا اشاره کردیم دستگاه های بیسم از امواج رادیویی برای برقراری ارتباطات وایرلس با یکدیگر استفاده میکنند و آنتن نیز امواج رادیویی را انتقال میدهد. آنتن های وایرلس سینگال ها را دریافت میکند و بر اساس ساختار فیزیکی خود آن را به محیط اطراف ارسال میکند.

باید بدانید که آنتن ها از اجزای اصلی و مهم ارتباطات رادیویی هستند که برخی مدل های آن بر روی روتر به صورت خارجی نصب میشوند در صورتی که بعضی از آنها در داخل محفظه سخت افزاری قرار میگیرند. در واقع بین آنتن و رادیو وایرلس تفاوت چندانی وجود ندارد و تنها تفاوت کلی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که رادیو وایرلس ها دارای عملکرد قوی تر و بهتری هستند همچنین دارای پردازنده و سیستم عامل می باشد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

معرفی انواع آنتن های وایرلس:

آنتن های وایرلس به طور کلی به دو دسته  omnidirectional و directional تقسیم بندی میشوند.

  • 1.آنتن وایرلس Omni Directional یا 360درجه

آنتن وایرلس Omni Directional در فضا و محیط های خارجی نصب میشوند و برای ارتباطات 360درجه یا multi point مورد استفاده قرار میگیرد. این مدل رادیو وایرلس از رایج ترین آنتن های وایرلس Omni Directional است که در تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار میگیرد. آنتن وایرلس Omni Directional سیگنال را از یک نقطه به نقاط مختلف دیگر ارسال میکند. همچنین دارای قابلیت افزایش قدرت سیگنال دستگاه بیسیم در همه جهات به طور مساوی است.

  • 2.آنتن وایرلس Directional یا جهت دار

آنتن وایرلس Directional سیگنال های خود را به صورت موازی و یک جهت ارسال و دریافت میکند. آنتن های دایرکشنال جهت گسترش محدوده شبکه WiFi ساختمان ها و یا سایر شرایط خاص که به پوشش 360 درجه احتیاج ندارد، استفاده میشود. آنتن های جهت دار در 4 نوع اصلی دسته بندی میشوند که عبارتند از: sector،yagi،dish،grid

ـ Yagi :yagi یکی از آنتن های جهت دار محسوب میشود که میتوانید از این آنتن در شبکه وای فای از فاصله دور استفاده کنید. این آنتن ها معمولا برای گسترش دامنه های فضای باز در جهت های خاص استفاده می‌شود. الگو های تابش این آنتن ها به فرکانس هایشان بستگی دارد و معمولا بیشترین استفاده در آنتن های تلویزیونی قدیمی است که اصولا بر روی سقف خانه ها نصب میشود و برای اتصالات نقطه به نقطه استفاده میشود و یا برای یک نقطه به سیستم چند نقطه ای استفاده میشوند.

با بالا رفتن فرکانس امکان کاهش زاویه تابش تا حدود ۲۵ درجه وجود دارد. از آنجایی که شبکه بی سیم IEEE 802.11 از باند ۹۰۰MHz استفاده نمی کند آنتن های YAGI برای این شبکه صرفا با دو فرکانس ۲٫۴GhHz و ۵GHz به بازار عرضه می شوند.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ـ Dish: از شناخته ترین آنتن ها محسوب می شوند که به دیش معروفند. دیش ها دارای یک بازدارنده در پشت هستند. این آنتن از زاویه تابش کمتر از 4 درجه برخوردار است و تا مسافت 100 کیلومتر را آنتن دهی می کند و همچنین برای ارتباط های point to point (نقطه به نقطه) مورد استفاده قرار می گیرد.

این آنتن دارای سیگنال single و Dual می باشد. دقت داشته باشید که سیگنال single نسبت به dual دارای پهنای باند نسبتا کمتری است. این آنتن را می توانید در اندازه های بسیار بزرگ خریداری کرد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ـ Sector: سکتور یک نوع آنتن میکروویو جهتی است که بصورت مستطیل شکل و برای ارتباط های Multi point (چند نقطه) مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین زاویه تابش آن 60 و 90 و 120 درجه است و برای مسافت های زیر 3 کیلومتر استفاده می شود. انتخاب درجه زاویه تابش بستگی به برد این آنتن دارد.

هرچه زاویه تابش بازتر باشد برد سیگنال کمتر است. در هنگام نصب به دلیل اینکه روی دکل نصب می شود باید مراقب بود که کاملا ایستاده نصب نشود وگرنه سیگنال آن خیلی ضعیف و یا کار نخواهد کرد. به این معنا که قابلیت ارسال امواج را به صورت افقی و عمودی داشته باشد و پهنای باند و زاویه مطلوب به‌طور مثال ۱۲۰ درجه در حالت افقی داشته باشد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ـ Flat: زاویه تابش این رادیو 10 درجه می باشد که به منظور مسافت های زیر 15 کیلومتر و لینک های point to point آنتن دهی میشود. نکته ای که در این قسمت بسیار اهمیت دارد این است که آنتن flat رو باید در مقابل هم روی دکل نصب کرد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ـ Grid: آنتن grid دارای دو رنج فرکانسی 2.4 و 5.8 گیگاهرتز و همچنین زاویه تابش 6 الی 9 درجه می باشد و جهت مسافت های زیر 15 کیلومتر و برای ارتباط های point to point مورد استفاده قرار میگیرد. این آنتن دارای سیگنال single و Dual می باشد. دقت کنید که سیگنال single نسبت به dual دارای پهنای باند کمتری است. این آنتن را می توان در شکل های بسیار بزرگ خریداری کرد.

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

بررسی تفاوت آنتن و رادیو وایرلس:

در بررسی تفاوت آنتن و رادیو وایرلس در حقیقت تفاوت چندان آشکاری بین این دو وجود ندارد و آنتن جزئی از رادیو وایرلس به شمار میرود. اما در برخی موارد بعضی از تجیهزات مانند آنتن برای افزایش برد شبکه wifi، قدرت بسیار کمتری نسبت به رادیو وایرلس است. برای مثال هنگام به اشترک گذاری داده ها در مسافت های طولانی رادیو وایرلس عملکرد بهتری در ارسال و دریافت داده دارد.

به طور کلی میتوان گفت آنتن مکمل رادیو وایرلس است و با اتصال آنتن به رادیو وایرلس با توجه به قدرت آنتن دهی که دارد، پوشش دهی بالاتری را برای رادیو وایرلس فراهم میکند.

بنابراین میتوان گفت رادیو وایرلس ها به تنهایی قادر به ارسال و دریافت دیتا هستند اما قدرت ارسال آن به قدرت آنتن دهی محدود دستگاه بستگی دارد که کاربران با اضافه کردن یک آنتن به رادیو وایرلس میتوانند سینگال و داده ها با قدرت بیشتری را در فواصل ارسال و دریافت کنند.

 

ویژگی های آنتن رادیو وایرلس:

در هنگام خرید آنتن رادیو وایرلس حتما باید به مشخصات فنی آن دقت کنید. چرا که مشخصات فنی بسیار مهم تر از نام و برند رادیو وایرلس ها است پس در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید. به طور کلی آنتن رادیویی وایرلس باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. در شرایط بد جوی مانند باد و باران و… امواج رادیویی را در جهت درست و با سرعت کافی ارسال کند.
  2. دامنه وسیعی از محیط اطراف را پوشش بدهد.
  3. دارای عمر عملیاتی مفیدی باشد.
  4. تابش مستقیم نور خورشید بر عملکرد آن تاثرات منفی نگذارد.
  5. Beamwidth یا عرض پرتو مناسبی داشته باشد.
  6. امکان کار در باند فرکانسی 5گیگاهرتز را داشته باشد
  7. دارای توان عملیاتی بالایی )دی سی بل) باشد.
  8. معماری Dual Polarization داشته باشد.
  9. مجهز به کاهش تاثیر تابش دهنده دستگاهها rf مجاور با آنتن باشد.
  10. از تکنیک کنترل فشار باد و نویز محیط استفاده کند تا امواج به شکل پایداری ارسال شوند.

منبع : 

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس


راهنمای خرید اکسس پوینت

راهنمای خرید اکسس پوینت

اکسس پوینت یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه محسوب می‌شود که امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد. کاربران با استفاده از اکسس پوینت می‌توانند به راحتی پوششش دهی WiFi خود را افزایش دهند و همچنین تعداد بیشتری دستگاه به اکسس پوینت متصل می شوند. اکسس پوینت ها در دو نوع اکسس پوینت indoor و اکسس پوینت outdoor که هر دو نوع دارای مزایا و کاربرد های فراوانی است به فروش می‌رسد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با راهنمای خرید اکسس پوینت بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید با خیال راحت و با خواندن این مقاله، خریدی مناسب و باکیفیتی داشته باشید در نتیجه با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اکسس پوینت چیست:

Access Point به معنای نقطه دسترسی است که به اختصار AP یا WAP نامیده می‌شوند. اکسس پوینت دستگاهی است که یک شبکه بی سیم محلی را به وجود میاورد و همچنین این دستگاه برای شما این امکان را فراهم میکند که از طریق آن بتوانید چندین سیستم کامپیوتری را از طریق شبکه های بیسیم به یکدیگر در فضاهایی مانند شرکت ها، ادارات، سازمان ها و … متصل کنید. در حقیقت این دستگاه مانند آنتن عمل می‌کند.

استفاده از این دستگاه سبب می‌شود تا افراد با رفتن از اتاق به اتاق دیگری، دچار قطعی ارتباط بیسیم نشوند و به طور خودکار در بین اکسس پوینت های ساختمان سوئیچ شوند. این موضوع زمانی اتفاق میافتد که هیچ گونه قطعی در ارتباطات و اتصالات به وجود نیاید. شبکه هایی که توسط اکسس پوینت ایجاد می‌شوند Wireless یا WLAN نامیده می‌شوند. برای پیدا کردن بهترین محل جهت نصب اکسس پوینت نیاز به طراحی دقیق و کاملی دارید تا OVERLAP شدن فرکانس ها حذف شوند و نویزها کاهش یابند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

 

کاربرد اکسس پوینت چیست:

همانطور که گفتیم اکسس پوینت ها دارای کاربرد فراوانی است به همین جهت، خرید و فروش این دستگاه روز به روز در حال افزایش است. Access Point اکثرا در ساختمان های بزرگ برای پوشش دهی کلی فضا مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور میدانید دستگاه‌هایی مانند مودم و روتر قابلیت پوشش دهی فضاها را ندارند. بنابراین اگر قصد دارید اتصال دستگاه‌های شما قطع نشود حتما باید از اکسس پوینت استفاده کنید.

در حقیقت اکسس پوینت به وسیله کابل شبکه به سوئیچ شبکه، مودم و روتر متصل می‌شود. اکسس پوینت شرایط محیطی را به گونه ای فراهم میکند که کاربران می توانند به وسیله‌ی‌ آن فضای مورد نظر خود را به WiFi مجهز کنند. برای مثال اگر کاربران بخواهند در یک شرکت و یا سازمان، چند اتاق را به WiFi متصل کنند نیاز نیست که برای آن فضا مودم و روتر خریداری کنند، چرا که شما میتوانید با نصب یک اکسس پوینت دیواری یا اکسس پوینت سقفی آن فضا را به WiFi متصل کنید.

انواع اکسس پوینت :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل‌های گوناگونی از اکسس پوینت تولید و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می‌رسد. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل‌های مختلفی مانند اکسس پوینت‌های دیواری و سقفی، اکسس پوینت های تک بانده و دو بانده، اکسس پوینت های داخلی و خارجی آشنا کنیم.

 

  • اکسس پوینت دیواری و سقفی:

اگر کاربران به دنبال اکسس پوینت با ابعاد کوچک هستند بهتر است که خرید اکسس پوینت دیواری و سقفی را در دستور کار خود قرار دهند. بهتر است بدانید که این نوع از اکسس پوینت بر روی دیوار نصب می‌شوند. همچنین این اکسس پوینت های دیواری دارای ظاهر جذاب و کوچکی هستند و سرعت این اکسس پوینت در حدود 150 تا 300 مگابایت بر ثانیه بوده که از نظر کاربران سرعت بسیار قابل قبولی دارد.

گروه دیگری از اکسس پوینت ها وجود دارند که به جز دیوار، قابلیت قرار گرفتن بر روی سقف را نیز دارند. این مدل از اکسس پوینت ها در دو نوع تک بانده و دو بانده تولید شده است. به همین جهت میزان پوشش دهی و سرعت وایرلس این نوع از اکسس پوینت نسبت به مدل دیواری آن در سطح بالاتری قرار دارند. در انتها بهتر است بدانید که اکسس پوینت های سقفی دو بانده از فرکانس 5 و 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

 

  • اکسس پوینت داخلی و خارجی (Indoor و Outdoor):

از مهم ترین معیارهای هنگام خرید اکسس پوینت که باید به آن توجه کنید نوع ساختار اکسس پوینت است. اکسس پوینت ها در دو دسته داخلی و خارجی تولید می‌شوند. اگر افراد قصد دارند برای فضای داخلی یک اکسس پوینت خریداری کنند بهتر است از اکسس پوینت INDOOR استفاده کنند.

این مدل از اکسس پوینت برای داخل ساختمان طراحی شده است به همین جهت دارای ویژگی های خاصی می باشند. همچنین این مدل دارای ابعاد کوچکی هستند و به همین جهت به هیچ دلیل تاثیرات منفی بر روی دکوراسیون داخل فضا نمیگذارند. ولی در مقابل شرایط جوی و محیطی مانند طوبت،گرد و غبار، مقاومت کمتری نسبت به اکسس پوینت های Outdoor دارند.

در ادامه به آشنایی با اکسس پوینت های outdoor یا همان اکسس پوینت های خارجی میپردازیم. اکسس پوینت های outdoor برای فضاهای باز طراحی شده است که بیشتر اوقات در باغ رستوران‌ها و فضاهای باز استفاده میشوند چرا که این دسته از اکسس پوینت ها سیگنال‌هایی را تولید می‌کنند که موجب می‌شوند کاربر به هیچ وجه با کاهش سرعت و قطعی اتصال مواجه نشود. این مدل از اکسس پوینت های خارجی در شرایط بد جویی مانند باد و باران و رطوبت و غیره… دارای مقاومت هستند و همین موضوع سبب شده تا یک گزینه مناسب برای افرادی محسوب شوند که نیاز به نصب اکسس پوینت در محیط بیرون دارند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

 

  • اکسس پوینت تک بانده و دوبانده:

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید اکسس پوینت‌ها در دو دسته تک بانده و دو بانده تولید می‌شوند. اکسس پوینت های تک بانده از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند و همچنین سرعت انتقال آن‌ها حدود 150 تا 450 مگابایت بر ثانیه است.

اگر کاربران قصد دارند اکسس پوینت با سرعت بالاتری داشته باشند بهترین گزینه اکسس پوینت دوبانده است چرا که این اکسس پوینت ها از دو فرکانس 2.4 و 5 گیگابایت پشتیبانی میکند. همچنین این مدل از اکسس پوینت ها دارای نرخ انتقال بالاتری نسبت به اکسس پوینت های تک بانده می باشند. بهتر است بدانید اکسس پوینت های دو بانده از قیمت بالاتری نسبت به اکسس پوینت های تک بانده برخوردار هستند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

 

  • اکسس پوینت تجاری:

اگر سازمان و یا شبکه شما دارای کاربران زیادی است، اکسس پوینت تجاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما بوده زیرا از این مدل اکسس پوینت در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای کاربران زیادی باشند مانند: هتل ها،رستوران ها، پاساژها، سازمان ها و…. همچنین اکسس پوینت های تجاری دارای امینت بالایی هستند و قابلیت اتصال چندین دستگاه به صورت همزمان را دارند همچنین با استفاده از این مدل می توانید محدودیت برای کاربران ایجاد کنید. این مدل دارای سرعت قابل قبولی برای اتصال افراد به شبکه است.

 

  • اکسس پوینت مستقل:

از پرکاربردترین اکسس پوینت ها می‌توانیم به اکسس پوینت مستقل اشاره کنیم بهتر است بدانید این مدل از اکسس پوینت ها امکانات زیادی ندارند و شما فقط میتوانید در مورد مسائلی مانند: دسترسی، پیاده سازی فایروال و احزاز هویت از آن استفاده کنید.

 

  • اکسس پوینت کنترلی:

از پیشرفته‌ترین اکسس پوینت‌های موجود، اکسس پوینت کنترلی است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. از ویژگی‌ها و امکانات این مدل می‌توانیم به مدیریت متمرکز، پیکربندی و رمزگذاری آن اشاره کنیم. این مدل به دلیل اینکه از امنیت زیادی برخوردار است، قیمت بالایی دارد و به همین دلیل است که از این مدل‌ها فقط در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ که نیاز به امنیت بالا و مدیریت اطلاعات دارند، استفاده می شود.

 

راهنمای تفاوت اکسس پوینت و روتر:

در این قسمت از مقاله قصد داریم تفاوت اکسس پوینت و روتر را مورد بررسی قرار دهیم. چراکه بسیاری از افراد در زمان خرید اکسس پوینت به این فکر می‌کنند که کارایی روتر و اکسس پوینت یکسان می‌باشد. جالب است بدانید که روتر قابلیت ایجاد شبکه LAN را دارد اما این موضوع در اکسس پوینت وجود ندارد.

در واقع اکسس پوینت برای افزایش پوشش دهی شبکه بیسیم مورد استفاده قرار میگیرد، بنابراین یک روتر میتواند کار اکسس پوینت را انجام دهد اما این موضوع در مورد اکسس پوینت صدق نمیکند چرا که اکسس پوینت برای پوشش بیشتر فضا استفاده میشود و باید آن را در مکانی قرار دهید که پوشش دهی شبکه را افزایش دهد. در این صورت افراد بیشتری میتوانند به شبکه متصل شوند.

راهنمای خرید اکسس پوینت

تفاوت مودم با اکسس پوینت:

مودم دستگاهی است که به خط تلفن و یا هر خط فیزیکی دیگر که داشته باشید متصل می‌شود و اصولا دارای اتصال اترنت و گاهی یو اس بی است که امکان انتقال داده به وسیله خط تلفن را فراهم می‌کند. برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مودم، اکسس پوینت و روتر را در داخل یک دستگاه جمع آوری کرده اند. این دستگاه ها که دارای چند وظیفه هستند یک وظیفه را به بهترین شکل انجام نمی‌دهند.

اتصال مودم به اینترنت به وسیله کابل اترنت به پریز تلفن است. اما روتر این اتصال را به کمک ایجاد یک شبکه‌ی محلی بین دستگاه‌هایی مانند گوشی های هوشمند و لپتاپ و غیره پخش می‌کند و اکسس پوینت با اتصال به روتر، این شبکه را گسترده‌تر می‌کند و می‌تواند امواج را به نقاط کور داخل شبکه برساند.

 

 راهنمای خرید اکسس پوینت :

برای راهنمای خرید اکسس پوینت باید معیار های خاص و مختلفی را مد نظر داشته باشیم. برای مثال باید سرعت wirless، دو بانده و یا تک بانده بودن اکسس پوینت، پورت های شبکه، قابلیت های POE و قدرت آنتن دهی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک اکسس پوینت مناسب و با کیفیت بالا را خریداری کنید. در ادامه تمام ایتم های راهنمای خرید اکسس پوینت را بررسی خواهیم کرد.

 

  • دو باند بودن و یا تک باند بودن اکسس پوینت

دو بانده و یا تک باند بودن اکسس پوینت دارای اهمیت ویژه ای است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. اکسس پوینت های دو بانده دارای سرعت وایرلسی بالاتر و پوشش دهی بهتری نسبت به اکسس پوینت های تک بانده هستند. امروزه خرید اکسس پوینت دو بانده از تک بانده بیشتر شده است.

 

  • دارای پورت شبکه گیگابایتی باشد

 زمان خرید اکسس پوینت باید به نوع پورت آن نیز توجه داشته باشید. اکسس پوینت ها در دو دسته مگابایت و گیگابایت تولید می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم که اکسس پوینیت را خریداری کنید که دارای پورت شبکه از نوع گیگابیت باشد چرا که این مدل از اکسس پوینت ها دارای سرعت انتقال بالاتری هستند.

 

  • دارای سرعت وایرلس بالایی باشد

یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید اکسس پوینت توجه به میزان سرعت وایرلس دستگاه است. اصولا سرعت اکسس پوینت بین 150 تا 450 مگابایت بر ثانیه است. بنابراین میتوان به این نتیجه رسید که بهترین گزینه برای خرید این دستگاه اکسس پوینتی است که دارای سرعت بیش از 300 مگابایت بر ثانیه باشد.

 

  •  دارای قابلیت POE باشد

بیشتر اوقات برای راه‌اندازی یک دستگاه باید به صورت همزمان از کابل شبکه و برق استفاده کنید. این مسئله در مورد دستگاه DVR، دوربین مداربسته و بسیاری از دستگاه‌های دیگر صدق می‌کند. اگر اکسس پوینت دارای قابلیت POE باشد می‌تواند برق مورد نیاز دستگاه را تامین کند. پس بهتر است اکسس پوینتی را خریداری کنید که از قابلیت PoE برخوردار باشد.

 

  • قابلیت قدرت آنتن دهی بالایی داشته باشد

از مهم ترین ویژگی های که باید در هنگام خرید این دستگاه به آن توجه کنیم قدرت آنتن دهی بالای است چرا که شما آن را برای پوشش دهی فضای بیشتر خریداری می‌کنید. در نتیجه باید مدلی را انتخاب کنید که دارای قدرت آنتن دهی بالایی باشد.

 

هنگام استفاده از اکسس پوینت به موارد زیر توجه کنید:

  • اکسس پوینت های نصب شده به امواج و نویزها حساسیت بالایی دارند و یک موتور الکتریکی به راحتی می تواند امواج آن را تضعیف و دچار اختلال کند.
  • در AP های خانگی موانعی مثل دیوار به راحتی می توانند تا 30 درصد از توان دستگاه تان را کم کنند.
  • نباید به هیچ عنوان Access Point ها را کنار یکدیگر نصب کنید که این فاصله با درنظر گرفتن میزان فرکانس و پوشش دهی کنترل می شود.
  • AP ها به خودی خود هیچ کارایی ای ندارند و حتما باید به وسیله یک روتر یا سرور، به عنوان یک شبکه فعالیت کنند.
  • در محیط های شلوغ و پر تردد که افراد زیادی نیاز به اتصال به اکسس پوینت دارند باید از مدل های بالاتر با پوشش دهی بیشتر استفاده کنید.
  • تمامی برند های اکسس پوینت استفاده شده در یک شبکه به دلیل سادگی در تنظیمات و مسئله رومینگ بهتر است از یک برند باشند. ولی کاربران میتوانند از مدل های مختلف یک برند استفاده کنند.

 

فواید استفاده از اکسس پوینت:

و در انتها از فواید اکسس پوینت میتوانیم به طور کلی به استفاده از این دستگاه یعنی افزایش پوشش دهی و محدودیت انتقال سیگنال 100 تا 300 متر اشاره کنیم. همچنین از جهت دیگر هر اکسس پوینت قابلیت اتصال 60 عدد دستگاه را به صورت همزمان به شبکه را فراهم می کند. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از اکسس پوینت سبب می‌شود تا شما کابل کمتری را برای راه اندازی یک شبکه استفاده کنید. در نتیجه این مسئله سبب  کاهش هزینه می‌شود.


منبع : 

راهنمای خرید اکسس پوینت