تکنولوژی برتر

در این وبلاگ به بررسی و آشنایی با تکنولوزی های روز و برتر دنیا می پردازیم.

تکنولوژی برتر

در این وبلاگ به بررسی و آشنایی با تکنولوزی های روز و برتر دنیا می پردازیم.

سرویس خبری اپل 5 فروردین رونمایی می شود


Image result for ‫اعلام تاریخ رونمایی از سرویس خبری اپل‬‎


زمان دقیق معرفی مهم‌ترین محصول خدماتی اپل برای سال ۲۰۱۹ یعنی سرویس خبری، اولین محصول این شرکت در سال ۲۰۱۹ مشخص شد. با توجه به منابع خبری رویدادی در تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین ۱۳۹۸) در سالن استیو جابز کمپ جدید اپل برگزار خواهند شد. در رویداد پیش‌ رو از سرویس News رونمایی خواهد شد. اما ، احتمال کمی برای معرفی ایرپادهای جدید یا آیپد مینی نیز وجود دارد.

منابع خبری، تمرکز اصلی رویداد پیش روی اپل را سرویس‌های ثبت‌نامی و اشتراکی عنوان کردند. البته، اشاره‌ی مستقیمی به سرویس‌هایی به‌جز اخبار، همچون استریم ویدئو نشد. شایعات قبلی، زمان رونمایی از سرویس پخش ویدئوی اپل را نیز سال ۲۰۱۹ بیان کرده بودند. همچنین، اخبار قبلی ادعا می‌کردند که اپل، ماه آوریل را به‌عنوان زمان رونمایی، به شبکه‌ها و استودیوهای طرف قرارداد اعلام کرده است.

کوپرتینویی‌ها چند سالی است که رویدادهای مهم خود را در ماه مارس برگزار می‌کنند، درنتیجه، برنامه‌ریزی برای رویداد امسال نیز آن‌چنان عجیب و شوکه‌کننده نبود. البته، درباره‌ی سرویس‌های در دست توسعه‌ی اپل، چالش‌هایی نیز از سوی ناشران و تهیه‌کننده‌ها ایجاد شده است که به همین علت شاید زمان برگزاری با تغییرات جزئی روبه‌رو شود.

چالش اصلی اپل با ناشران طرف قرارداد سرویس خبری، سیاست‌گذاری کسب درآمد آن‌ها از این سرویس است. طبق اخبار گذشته، اپل حدود نیمی از درآمد حق عضویت ۱۰ دلاری کاربران را کسب خواهد کرد (این قیمت هنوز تأیید نشده است). سایر حق درآمد دریافت شده، بین ناشران توزیع خواهد شد و روند توزیع نیز، براساس زمانی خواهد که کاربران برای خواندن مقاله‌های آن‌ها در سرویس سپری می‌کنند. ناشران بزرگی همچون نیویورک تایمز و واشنگتن پست هم‌اکنون نیز اعتراضات خود را به کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند و‌ احتمالا چالش‌های مهمی برای آن‌ها به‌همراه خواهد داشت.

اپل علاوه‌بر قوانین فوق برای درآمدزایی از سرویس خبری، شرایط چالش‌برانگیز دیگری را نیز برای محصول آتی خود در نظر گرفته است. آن‌ها برخی از رسانه‌ها را متعهد به تأمین خبر به‌مدت حداقل یک سال برای سرویس مذکور می‌کنند. ناشران در این بخش نیز مشکلاتی با قوانین اپل دارند. برخی از آن‌ها، به زمان بیشتری برای قرارداد همکاری نیاز دارند و برخی، خواهان امکان لغو قرارداد، پیش از دوره‌ی یک‌ساله هستند.

صرف‌نظر از برنامه‌ها و راهکارهای اپل برای حل چالش‌های فوق، آن‌ها زمان زیادی برای نهایی کردن قوانین خود ندارند. باتوجه‌به اینکه احتمال برگزاری رویداد تا ماه آینده‌ی میلادی بسیار بالا است، کوپرتینویی‌ها باید هرچه زودتر به تفاهمی پایدار با رسانه‌ها و ناشران برسند.

منبع :زومیت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.